دستبندهاي مغناطيسي

سلامتي تاجيست بر سر افراد سالم كه فقط بيماران آن را ميبينند

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

دستبندهاي مغناطيسي

بايواكسل با تركيب روش باستاني درمان مغناطيسي با آخرين تكنولوژي مادون قرمز، محصولات متنوعي را با ويژگي هايي از قبيل توجه به زيبايي و سلامتي براي استفاده افراد مختلف ارائه مي كند . اين مزايا شامل موارد زير است:

• فعالسازي يون هاي منفي در بدن و در نتيجه افزايش گردش خون

• دفع يون هاي مثبت ساطع شده از محيط هاي مصنوعي

• كمك به دفع مسموميت بدن با از بين بردن مواد زائد

• ا فزايش سوخت و ساز بدن و افزايش سطوح انرژي

• متعادل سازي بدن


مگنت هاي بايواكسل:  

در تمام محصولات بايواكسل مگنت هاي طبيعي نئوديميم با قدرت 3000 گاوس موجود ميباشد . مگنت هاي نئوديميم آهن رباهاي خيلي كمياب و خيلي قوي موجود در زمين هستند كه ميتوانند اجسام مغناطيسي چند برابر اندازه خود را جذب كنند. اين مواد قوي ترين مگنت هاي كمياب در زمين هستند.

 

مغناطيس درماني چيست؟

مغناطيس درماني يك روش مطمئن و بي ضرر براي استفاده از ميدانهاي مغناطيسي براي بدن به جهت كسب اهداف درماني مي باشد.
از اين روش مي تواند به صورت مستقل يا همراه با درمان حاضر استفاده شود ،مغناطيس درماني مي تواند يك راه موثر براي به دست آوردن آرامش در دردهاي مفاصل ،التهابها و سفت شدن عضلات باشد.
در طول چند دهه اخير ثابت شده است كه در بسياري از فرهنگها مانند چين باستان ،يونان و مصر از مغناطيس براي كاهش درد و ديگر علائم بيماري استفاده مي شده.اگرچه ميزان و وزن مغناطيس موجود در آن زمان استفاده از مغناطيس را كاري دشوار ساخته بود.امروزه مواد قويتر و كوچكتر منجربه استفاده محصولات درماني مغناطيس مدرن شده كه درحال حاظر بيش از120 ميليون نفر در سراسر دنيا از اين محصولات استفاده مي كنند.
تاريخچه ي طب مغناطيس :
200 سال قبل از ميلاد مسيح يك فيزيكدان يوناني در مي يابد استفاده از آهن ربا در كاهش دردهاي موضعي تاثير مثبتي دارد و در پيرو آن اشاره شده كه ابن سينا نيز در دردهاي مفصلي از مغناطيس درماني استفاده مي كرده است . جالب اينكه در زمانهاي قديم كساني كه دچار غش مي شدند دور آنها خط فلزي مي كشيدند.
در همين عصر خودمان نيز بارها ديده و يا شنيده ايم كه كساني كه دچار هيجانات عصبي و شوك مي شدند طلا را به داخل آب مي انداختند و بعد آب را به خورد طرف مي دادند ! بايد به اطلاع شما برسانم كه در همين الان نيز در ژاپن ليوانهايي هست كه آب را يون دار مي كند كه افراد آب آشاميدني خود را توسط اين ليوانها مي خورند . مثال ها فراوانند كه در حال حاضر در حال تحقيق هستيم و … بهر حال طب مغناطيس بعنوان يك متد مكمل ( نه درمان ) و بدون زيان استفاده مي شود و جالب است بدانيد كه طبق آمار 140 ميليون نفر تا به امروز از مغناطيس درماني استفاده كرده اند كه 80 درصد آنها جواب مثبت گرفته اند.
طب مغناطيس چه مي گويد ؟
ما در يك مغناطيس بزرگ بنام كرة زمين زندگي مي كنيم كه بطور ناخواسته و با پيشرفتهاي علمي و زندگي مدرن و تكنولوژيهاي جديد ، اين نيروي مغناطيسي طبيعي زمين دچار بي نظمي و اختلال گشته است.
با اختراعاتي مثل ماشين ، قطار ، هواپيما و ساختمانها و برج هايي با اسكلت هاي فلزي و … همه و همه مانند يك سپر در برابر مغناطيس طبيعي زمين عمل مي كند . موضوع وقتي پيچيده تر مي شود كه در مي يابيم كه علاوه بر آن در دنيايي زندگي مي كنيم كه مدام در معرض پرتوها و امواج و تشعشاتي نظير : تلفن همراه ، كامپيوتر ، دكل ها و خطوط انتقال برق ، تلويزيون و …
يك كم كه فكر مي كنيم مي فهميم كه چرا افراد و مردم شهرنشين نسبت به آدمهاي روستايي بيشتر دچار سردرد ، استرس ، ميگرن و بي خوابي ، كم اشتهايي ، احساس خستگي و رخوت و … مي شوند ؟ چرا ؟ مي دانيد چرا ؟ چون بالانس مغناطيسي سلولهاي بدن بهم مي خورد
آلودگي وامواج منتشر شده از اين وسايل داراي يون هاي مثبت<+> هستند. كه اين يون هاي <+> در دم و بازدم وارد بدن شده كه باعث كند شدن گردش خون و كسل شدن شماو رسوب املاح در رگ هاي شما و در نتيجه چسبندگي رگ ها مي شوند.
در كنار يونهاي <+> در هوا يون هاي منفي <-> وجود دارند.يون هاي منفي باعث افزايش سرعت گردش خون و شادابي شما وبه متا بو ليسم سوخت وساز كمك ميكنند.
بدن انسان سرشار از فلزاتي (تحت عنوان يون) است مانند كلسيم ، پتاسيم ، سديم … كه براي انتقال سيگنال هاي الكتريكي بين مغز و اعصاب دخالت دارند . (سلولهاي عصبي براي انتقال پيام هاي عصبي از امواج الكتريكي استفاده مي كنند)
اين يونها در سيستم ارتباطي داخلي بدن نقش مهمي دارند . بدن ما امروزه در محيطي رشد كرده كه غني شده از آب
(H2O) و اكسيژن (O2) مواد مغذي و مغناطيس است و اين بدن كه داراي الكترو مغناطيس است نسبت به مغناطيس طبيعي كرة زمين (كه قبلا به آن اشاره شده) واكنش نشان مي دهد .
جالب است بدانيد كه چون مغز انسان يك محيط مغناطيسي منتشر مي كند دانشمندان با استفاده از اشعه هاي قابل استفاده براي اندازه گيري مغناطيس به اين نتيجه رسيده اند كه مغز از طريق آن مي تواند حتي اعمال شيميايي داخل بدن را كنترل كند.
وقتي كه ما نفس مي كشيم ، در هر بار تنفس يونهاي مثبت و منفي را كه در فضاي اطراف ما وجود دارد را وارد بدن مي كنيم كه تقابل اين دو يون موضوع قابل بحث در افزايش و يا كاهش دستگاه گردش خون مي باشد .مولكول هاي هوا به طور طبيعي و دائمي در حال يونيزه شدن هستند (تبديل به ذرات شارژ برقي مثبت يا شارژ برقي منفي ) . انرژي اين تبديل از عوامل گوناگون مي آيد كه مهم ترين آنها عبارتند از : پرتوهاي معروف به پرتوهاي زمينه و پرتوهاي كيهاني كه از همه سوي كيهان به كرة زمين مي آيند ، امواج الكترو مغناطيس ، تابش نور خورشيد ، صاعقه و آبشارهاي طبيعي و …. تحت برخي شرايط جوي شمار كل يون هاي هوا و نيز نسبت ذرات شارژ منفي به طور طبيعي و به اندازه كافي توليد مي شوند . اين مقدار 300 تا 1000 عدد در هر سانتي متر مكعب هوا وجود دارد (اين مقدار احتمالا همان سطحي است كه طبيعت براي فعاليت مطلوب به بدن انسان مناسب دانسته ) در مناطق شهري مخلوطي از آلودگي هاي هوا باعث كاهش مقدار يونهاي شارژ منفي در هوا مي شود و هر چه مقدار آلودگي هواي شهر بيشتر شود عمر يون هاي شارژ منفي در هوا كمتر مي شود امروزه مشخص شده كه وقتي مقدار يون هاي شارژ منفي كمتر از مقدار طبيعي باشد و يا به عبارت ديگر وقتي يون هاي شارژ مثبت بيشتر از مقدار طبيعي باشد نتيجه اش پيدايش بيقراري ، نگراني و تشويش و افسردگي رواني در انسانهاست.
به هر حال چندي از آثار روش يونهاي شارژ منفي در روي بدن انسان را مي توان ثابت كرد عبارتند از:
كاهش ضربان قلب و فشار خون – افزايش حجم هواي وارد شده به ريه ها در هر تنفس – تاثير بر غدد درون ريز (غدد توليد كنندة هورمون) تاثير بر ريتم ها و امواج طبيعي مغز- يون هاي مثبت به محض ورود به بدن شارژ منفي داخل خون را كم مي كند و اين يعني چسبندگي داخل سرخرگ و كاهش جريان خون ، تقابل آن با يون منفي يعني بهبود چرخش خون و جابجايي اكسيژن يعني كمك به متابوليسم بدن ، يعني جلوگيري از هدر رفتن انرژي و همة اينها يعني احساس آرامش بيشتر و انرژي بيشتر.
نحوه عملكرد مغناطيس درماني به چه صورت است؟
تمام عملكردهاي فيزيكي و ذهني هر فرد با ميدانهاي الكترومغناطيسي كنترل مي شود كه با حركت يون هاي الكتروشيميايي در بدن توليد مي شوند.وقتي جايي از بدن زخم مي شودو بافتي از بدن آسيب مي بيند يون هاي مثبت به سمت مكان آسيب ديده حركت كرده و باعث ايجاد درد و ورم مي شوند.براي اينكه اين زخم بهبود يابد مي بايست قسمت آسيب ديده به يون هاي منفي طبيعي خود بازگردد،مواد الكترو شيميايي مربوط به ورم و درد نيز ميبايست برداشته شده و اكسيژن و مواد مغذي به منطقه آسيب ديده برسد.
تمامي موجودات از يك سيستم ميدان مغناطيسي دروني استفاده ميكنند. الكتريسيته دروني و ميدانهاي مغناطيسي كه سيگنالها را در كل بدن براي كنترل اعصاب و ماهيچه ها ميفرستند توسط مغز صادر ميگردند كه امروزه ميزان و شدت اين ميدانها توسط دستگاههاي پيشرفته قابل اندازه گيري ميباشد.
بدن ما استفاده زيادي از آهن هائي نظير كلسيم ، پتاسيم و سديم براي انتقال امواج الكتريسيته بين مغز و اعصاب مي نمايند.شريانها و گلبولهاي قرمز بصورت نامحسوسي توسط انرژي الكتريسيته منفي شارژ مي شوند. از آنجائي كه آنها همديگر را دفع مينمايند گلبولهاي قرمز ديگر به ديواره شريانها نمي چسبند كه باعث مي شوند كانالهاي باريك انتقال خون هميشه صيقلي باقي بمانند.
با ورود يونهاي مثبت از طريق تنفس از ريه ها به سيستم گردش خوني، ميزان بار منفي گلبولهاي قرمز كمتر شده و به طبع ميزان چسبندگي آنها به كانالهاي انتقال خون بيشتر ميگردد. كه اين امر موجب كند شدن ميزان گردش خون ميشود.
ميدان مغناطيسي با بازگشت بالانس الكترومغناطيس به حالت متعادل اوليه به بهبود منطقه آسيب ديده كمك مي كند.ميدان مغناطيسي ديواره هاي مويرگهاو همچنين ماهيچه هاي بدن وبافتهاي مربوط به آن را به حالت آرامش در آورده و باعث افزايش جريان خون مي شود.اكسيژن و مواد غذايي بيشتر به منطقه آسيب ديده رسيده و باعث از بين رفتن مواد الكتروشميايي مضرو موادشيميايي دردآور و خود درد مي شود.كل فرايند بازگرداننده بالانس متعادل الكترومغناطيسي به منطقه آسيب ديده بوده وباعث كاهش درد و از بين رفتن عوارض شده و به فرايند بهبود سرعت مي بخشد.
استفاده از درمان مغناطيسي در حقيقت باعث كمتر شدن ميزان بار مثبت يونها در بدن شده و سرعت گردش خون در بدن را بهبود ميبخشد.بهبود ميزان گردش خون و ايجاد حرارت در بدن كه يكي از كارهاي مهم اين شيوه درمانيست، در حقيقت كمك به بدن انسان براي انجام سريعتر امر خود بهبودي سيستم بدن است.اين روش درماني كه برگرفته از طب قديم سوزني در چين باستان است امروزه جايگاه ويژه اي را در درمانهاي تكميلي در كنار درمانهاي پزشكي روزمره پيدا كرده است.
زمان پاسخگويي در افراد متفاوت مي باشد و ممكن است از چند دقيقه تا چند هفته طول بكشد.تاثير مغناطيس درماني بستگي دارد به استفاده از محصولات اصلي مغناطيسي،مدت زمان استفاده از محصولات و نوع و شدت مشكل (بيماري)

FIR آمگافير    

اشعه هاي مادون قرمز، امواجي از انرژي هستند كه با چشم غيرمسلح ديده نمي شوند و مي توانند درون بدن نفوذ كنند و دماي سطح بدن را به آرامي افزايش داده و توانايي جسماني بدن را تشديد كنند . توپ ها و پودر ژرمانيم استفاده شده در محصولات بايواكسل داراي 99 % خلوص مي باشند. در دماي كمي مانند 32 درجه سانتيگراد، اين مواد اشعه هاي "فير "FIR ازخود ساطع مي كنند كه مي تواند فعاليت آنزيم ها و سوخت و ساز در بدن را افزايش دهد و بعلاوه مي تواند به دفع سموم نهفته و چربي زايد و آب اضافي دربدن تاثير مثبتي داشته باشد.

 

نتيجه گيري:  

انواع محصولات با انرژي بيولوژيك بايواكسل مي توانند به بهبود بالانس هاي مغناطيسي بدن كمك كرده، سوخت و ساز و انرژي را افزايش داده و به گردش خون و بسياري از موارد حياتي ديگر بدن كمك كند.    

 جنس اين محصولات تيتانيوم cp 2 بوده و مرغوبترين نوع تيتانيوم جهت استفاده در موارد پزشكي تزييني مي باشد.

دستبندهاي مغناطيسي
دستبندهاي مغناطيسي در روش درماني مغناطيس درماني كاربرد دارد. دستبندهاي مغناطيسي مي‌تواند بر روي آرامش و اعتماد بنفس تاثير گذارد. دستبند مغناطيسي در دست راست مي‌تواند فشار خون بالا را پايين بياورد. دستبندهاي مغناطيسي در دست چپ در كسانيكه فشار خونشان پايين است آن را متعادل مي‌كند. دستبندهاي مغناطيسي بدليل اينكه بر روي نقاط مغناطيسي مچ دست تاثير مي‌گذارند مي‌تواند اثرات سوزن زدن را در اين نقاط داشته باشد به همين دليل دستبندهاي مغناطيسي مي‌تواند دردهاي مچ دست و شانه را از بين ببرد. دستبندهاي مغناطيسي بدليل اينكه خون را مغناطيسي مي‌كند مي‌تواند تاثيرات عمومي نيز داشته باشدو به همين دليل اثراتي چون تعادل فشارخون، خون رساني به تقاط بدن و ترميم پوست و مشكلاتي چون سردرد و ميگرن از اثرات درماني اين دستبندهاي مغناطيسي مي‌باشد. دستبندهاي مغناطيسي از خيلي وقت پيش كاربرد داشته است. هم اكنون دستبندهاي مغناطيسي هم جنبه درماني و هم جنبه زيبايي دارند. كتاب دستبندهاي مغناطيسي استاد آرام به تفضيل در مورد اثرات دستبندهاي مغناطيسي آمده است. در كتاب دستبندهاي مغناطيسي استاد آرام آمده است كه دستبندهاي مغناطيسي مي‌تواند قدرت فيزيكي افرا را افزايش دهد و بر انعطاف پذيري بدن نيز مؤثر است. افرادي كه دردهاي شانه يا ناراحتي‌هاي عضلاني و استخواني دارند مي‌توانند از اين دستبندهاي مغناطيسي استفاده كنند.
استاد آرام

استفاده از محصولات مغناطيسي براي خانم هاي باردار و افرادي كه از ضربان ساز قلب باتري دار استفاده ميكنند ممنوع ميباشد.

 

تأثيرات دستبند مغناطيسي (آهن‌ربا) روي بدن

كره زمين بزرگترين ميدان مغناطيسي است كه ما را در بر گرفته است و روي بدن ما تأثير مي‌گذارد. اين ميدان الكترو مغناطيسي عظيم 5/0 گوس قدرت و تا حدود 105000كيلومتري زمين ادامه دارد. تمام موجودات روي زمين تحت تأثير اين ميدان مغناطيسي قرار مي‌گيرند.

اين ميدان علاوه بر تأثيرات تقويت‌كنندگي و شفابخشي روي موجودات، اثر پيشگيري‌كننده و محافظت‌كننده نيز اعمال مي‌كند.

ميدان مغناطيسي، كه از فاصله 105000كيلومتري ظاهر مي‌شود، حدوداً يكصد و بيست برابر زمين است. اين ميدان 50-60 كوس قدرت دارد و از خورشيد ساطع مي‌شود. طوفان‌هاي مغناطيسي خورشيدي روي زمين اثرات مخربي ايجاد كرده و مي‌كند. اغلب طوفان‌هاي الكترومغناطيسي در خورشيد اتفاق مي‌افتد و تأثيرات اين طوفان‌ها روي زمين قابل مشاهده و تأمل است. اين طوفان‌ها به صورت شعله‌ لرزان و لكه ظاهر مي‌گردد. دانشمندان سالها را، بر حسب شدت و تعداد اين لكه ها، به سه دسته تقسيم كرده اند:

1- سالهاي همراه با لكه‌هاي فراوان- طوفانهاي خورشيدي فراوان از سال 1978.

2- سالهاي همراه با لكه‌هاي متوسط- طوفانهاي متوسط، سال1972.

3- سالهاي همراه با لكه‌هاي كم – طوفانهاي كم، سال1975.

ضمن تحقيقاتي كه در هند انجام شده است، متوجه شدند شيوع بيماري قلب از سال 1978 كه طوفانهاي خورشيدي فراوان بوده اند، بيشتر شده است. در ضمن تخلفات رانندگي در اين سال بيشتر از سالهاي قبل بوده است. بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت طوفان‌هاي خورشيدي و به هم ريختگي ناشي از اين طوفان‌ها روي كره زمين در سلامتي انسان مؤثر واقع مي‌شود.

در تحقيقي ديگر روي موشهاي آزمايشگاهي متوجه اثر پيشگيري كننده آهن‌ربا روي زمين شدند. در اين آزمايش تعدادي موش را انتخاب و آنها را به دو دسته تقسيم كردند، به يك دسته از موشها آهن‌ربا وصل كردند و هر دو دسته را در معرض اشعه هسته‌اي قرار دادند. بعد از چندين روز مشخص شد موشهايي كه بدون آهن‌ربا بودند، مبتلا به سرطان و تومور شدند و موشهايي كه آهن‌ربا همراه داشتند، به هيچ بيماري مبتلا نشدند. بنابراين آهن‌ربا با ايجاد ميدان الكترومغناطيسي منظم و ثابت روي اندام‌ها، از اثرات مخرب الكترومغناطيسي بيروني روي آن‌ها محافظت مي‌كند. كارِ ميدان الكترومغناطيسي زمين نيز به همين گونه است. ميدان الكترومغناطيس زمين با ايجاد شعله يا سپر در اطراف زمين، آن را در برابر ميدان‌هاي الكترومغناطيسي خورشيد محافظت مي‌كند.

ما انسانهاي كره زمين وسايلي مصنوعي ساخته‌ايم كه ميدان‌هاي مغناطيسي بسيار قوي ايجاد مي‌كند، امواج ساطع شده از اين ميدان‌ها روي سلامتي انسان تأثير مي‌گذارد و لازم است در برابر اين ميدان‌هاي مغناطيسي از خود محافظت كنيم. در ژاپن در اين زمينه تحقيقاتي انجام داده‌اند، به اين صورت كه دو تلفن همراه را كه روشن بودند را نزديك هم قرار دادند و بين آنها تخم‌مرغي گذاشتند. پس از اندكي تخم مرغ گرم شد و پس از چهل دقيقه پخت. امواج الكترومغناطيسي تلفن همراه توانسته بود روي تخم مرغ تأثير بگذارد.

امواج تلفن همراه  در همه جا پخش شده است و حتما نبايد ما از آن استفاده كنيم، تا تحت تأثير قرار گيريم. بلكه اگر ديگران نيز از آن استفاده كنند همه تحت تأثير اثرات مخرب آن قرار مي‌گيرند. هر چه قدر ولتاژ بالاتر باشد ميدان الكترو مغناطيسي ايجاد شده بيشتر مي‌گردد و اثرات مخرب تري دارد. بلاست مهتابي و لامپ كم‌مصرف، تلويزيون رنگي، مانيتور كامپيوتر، برق 220 ولت منزل، امواج ماكروفر، كابل فشارقوي، امواج ماهواره‌اي، بي‌سيم و امواج ناشي از آزمايشات هسته‌اي روي سلامت انسان تأثير مي‌گذارد و آن را مختل مي‌كند. لازم است كاري كه طبيعت و كره‌زمين در برابر طوفان‌هاي خورشيدي انجام مي‌دهند، ما نيز انجام دهيم.

كره زمين براي محافظت در برابر طوفان‌هاي خورشيدي، ميدان مغناطيسي مخصوص به خود دارد. هر چند اين ميدان ضعيف است، ولي به دليل وسعت اين ميدان از اثرات امواج كيهاني پيشگيري مي‌كند. ما مي‌توانيم با استفاده از آهن‌ربا در اطراف بدن خود ميدان الكترو مغناطيس ثابتي ايجاد كنيم. اين ميدان الكترو مغناطيسي ثابت ما را در برابر تمام امواج بيروني محافظت مي‌كند. اين آزمايش را روي موش‌ها انجام دادند و آنها را در برابر نيروي مخرب هسته‌اي محافظت كرد. بنابراين يكي از تأثيرات مغناطيسي روي بدن انسان‌ها پيشگيري از اثرات امواج مخرب است.

تستهاي تأثير آهن‌ربا روي بدن

قرار گرفتن آهن‌ربا روي بدن تأثير خاص و مشخص روي بدن مي‌گذارد. با انجام تست‌هايي تأثير سريع آهن‌ربا را روي بدن مشاهده مي كنيم و خيلي سريع تأثير و جوابگويي بدن را نسبت به آهن‌ربا مي‌سنجيم. اين تستها روي افراد مختلف اثرات متفاوتي دارد و هر فرد ممكن است نسبت به يكي حساس باشد يا نسبت به ديگري حساسيتي نشان ندهد. بنابراين افراد همانگونه كه در ذهن و جسم تفاوت دارند، در جوابگويي به تستهاي دستبند مغناطيس نيز متفاوت هستند. انتظار نمي‌رود همه افراد نسبت به آهن‌ربا يكسان واكنش نشان دهند. تأثيرات سريع آهن‌ربا در افزايش قدرت فيزيكي، انعطاف‌پذيري بدن و حس تعادل مشاهده مي‌نماييم.

با توجه به تست‌هاي موجود در صفحات بعد موارد استفاده از آهن‌ربا نيز مشخص مي‌گردد. البته تست‌هاي مغناطيسي ذكر شده در صفحات بعد فقط تأثير موجود روي سيستم اسكلتي و ماهيچه‌اي بدن مورد ارزيابي قرار داده است و به تأثير آهن‌ربا روي سيستم ايمني، خون، قلب، غدد گوارش و ساير اندام‌هاي بدن اشاره‌اي ندارد.

1-فشار دست به بالا

روبروي سوژه مي‌ايستيم و از وي مي‌خواهيم تا دستهاي خود را تا شانه بالا بياورد، به جلو بكشد و صاف نگه دارد. سپس كف دست راست را پشت دست چپ بگذارد. پاها را كاملاً به هم بچسباند.

در اين حالت به كف دستهاي سوژه فشاري رو به بالا وارد مي‌كنيم. تا ميزان مقاومت او را در حفظ تعادل بسنجيم.

كف پاها نبايد از روي زمين جدا شوند و سوژه بايد با دستهاي خود مقاومت كند و اجازه ندهد تا ما آنها را به سمت بالا هل دهيم. هنگامي كه ميزان مقاومت جهت حفظ تعادل و جلوگيري از جدا شدن كف پاها مشخص شد، آنگاه دستبند مغناطيسي را به مچ دست فرد مورد نظر مي‌بنديم. دستبند بايد با دست فرد كاملاً تماس داشته باشد( بدون واسطه، مثل پيراهن يا هر چيز ديگر) چند ثانيه مكث مي‌كنيم و دوباره تمرين را انجام مي‌دهيم.

مقاومت فرد براي حفظ تعادل را مقايسه مي‌كنيم. در اين قسمت هم مقاومت سوژه افزايش مي‌يابد و هم كشش و فشاري روي عضلات، مخصوصاً عضلات كمر، به شدت كاهش مي‌يابد.

به همين دليل مي‌توان از دستبند مغناطيسي در افزايش قدرت فيزيكي، جلوگيري از كنش عضلاني در ورزش، كارهاي روزانه يا كارهاي سخت پيشگيري يا به بهبودي سريع آنها كمك كرد.

 

2- خم شدن به پائين:

از سوژه مي‌خواهيم صاف بايستد، پاها را به هم بچسباند. سپس از كمر خم شود و سعي نمايد بدون خم شدن زانو دستهاي خود را به زمين نزديك كند. سپس دستبند مغناطيسي را روي مچ دست فرد مي‌بنديم و از وي مي‌خواهيم تمرين را تكرار نمايد.

انعطاف بدن در نزديك كردن دستها به زمين را مقايسه كنيد.

 

3- مشت گره‌كرده:

از سوژه مي‌خواهيم مشتهاي خود را از قسمت بر آمده آنها(سي‌كن‌ها) در جلوي شكم به هم بچسباند. صاف بايستد. دستها بايد در يك امتداد باشند. روبروي او مي‌ايستم و به قصد به هم زدن حالت وي با دستهاي خود به آرامي روي دست‌هاي فرد ضربه‌ وارد مي‌كنيم. با دست راست، از بالا به پائين، و با دست چپ‌، از پائين به بالا، ضربه وارد مي‌كنيم. فرد مقاومت مي‌كند تا حالت خود را حفظ كند. دستبند مغناطيسي را روي مچ دست مي‌بنديم و تمرين را دو مرتبه انجام مي‌دهيم. مقاومت فرد در حفظ حالت دست‌ها را بررسي مي‌كنيم.

 

4- فشار دست به پايين

روبروي سوژه مي‌ايستيم از وي مي‌خواهيم پاها را چسبيده به هم نگه دارد. سپس دستها را داخل يكديگر قلاب كند و جلوي مثانه با فاصله‌اي حدود 10 سانتي قرار دهد. داخل كف دست‌هاي فرد فشاري رو به پائين وارد مي‌كنيم. فرد بايد مقاومت كند و به ما اجازه ندهد حالتش را به هم بزنيم. ميزان قدرت فرد براي حفظ تعادل را به خاطر مي‌سپاريم.دستبند را روي مچ دست فرد مي‌بنديم و تمرين را دو مرتبه تكرار مي‌كنيم. ميزان مقاومت را مقايسه مي‌كنيم.

 

5- چرخش كمر

از سوژه مي‌خواهيم بايستد و پاها را به هم بچسباند. سپس يك دست خود را تا شانه بالا ببرد و در حالت كشيده به سمت جلو نگه دارد. دست را از مچ به سمت بالا ببرد و به انگشت اشاره نگاه كند. (كف دست بايد به سمت پايين باشد).

در اين حالت از فرد مي‌خواهيم ضمن اينكه نگاه خود را روي انگشت دست حفظ مي‌كند، از كمر چرخشي انجام دهد. چرخش بايد از سمت موافق دست بالا آمده باشد. (دست راست، گردش به سمت راست و بالعكس) چرخش بايد تا جايي كه بدن انعطاف دارد، انجام گيرد. در اين مرحله دستبند را روي مچ دست مي‌بنديم و تمرين را تكرار مي‌كنيم.

انعطاف را مقايسه مي‌كنيم.

 

6- بلند كردن چهار نفره فرد از روي صندلي

فرد را روي صندلي مي‌نشانيم. دو نفر سمت راست و دو نفر سمت چپ وي قرار مي‌گيرند. افراد ايستاده بايد هر دو دست خود را قلاب كنند، كف دست‌ها را بهم بچسبانند و فقط انگشت‌هاي اشاره را صاف كنند و محكم كنار هم نگه دارند. هر فرد بايد به شكل جداگانه با دست‌هاي خود اين كار را انجام دهد. دو نفر انگشت‌هاي خود را از بيرون زير بغل فرد مي‌گذارند و دو نفر ديگر زير زانوي فرد را با انگشتان خود مي‌گيرند. سپس همگي با هم و فقط با استفاده از انگشتها سعي مي‌كنند فرد را از روي صندلي بلند كنند.

ميزان ارتفاعي كه فرد را بالا برده‌ايد، به خاطر بسپاريد. هر چهار نفر بايد دستبندي مغناطيسي روي مچ خود ببندد و بعد از چند ثانيه تمرين را تكرار نمايند.

ميزان ارتفاع را مقايسه كنيد.

7- افزايش  كنترل و قدرت از پهلو

همانند تصوير از پهلو به سوژه فشار مي‌آوريم . در حالت بستن دستبند و نداشتن آن سوژه را مورد بررسي قرار مي‌دهيم . هنگاميكه دستبند مورد استفاده قرار مي‌گيرد قدرت و تسلط سوژه بيشتر خواهد شد.

مشاور شما:دكتر زينلي

 

09190171379



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد